Kerstgroet, Stichting Diwa

december 2016

Met deze kerstgroet willen we u ook dit jaar hartelijk bedanken voor uw betrokkenheid en bijdrage voor de onderwijsprojecten van Stichting Diwa.

Het is een jaar waarin veel is veranderd. Het steenbakkersproject is geëindigd en twee bestuursleden van Diwa hebben na ruim vier jaar trouwe dienst besloten te stoppen.

We zijn doorgegaan met het vaktrainingscentrum en zijn daar als Diwa heel direct, bijna dagelijks, bij betrokken.

In Pakistan zijn we begonnen met een aantal inwoners van van het christelijke dorp Francisabad, vlakbij Gujranwala in Pakistan een kleine commissie te vormen en te trainen. Het is de bedoeling dat zij op den duur het vaktrainingscentrum zelfstandig kunnen begeleiden.

Het nieuwe initiatief maakt veel los bij de inwoners van Francisabad. Het centrum is veel meer voor hen dan alleen een trainingccentrum. Het geeft vooral ook vrouwen de gelegenheid elkaar te ontmoeten. Het centrum kan een plek worden voor ontmoeting, waar mensen geïnformeerd worden over belangrijke zaken rond gezondheid en maatschappij. De dochter van de plaatselijke predikant geeft op eigen initiatief cursussen lezen en schrijven voor jong volwassenen, wat door Diwa van harte wordt ondersteund.

Dit jaar werd in Pakistan het jaar feestelijk afgesloten met alle betrokkenen.

In Nederland was onze laatste activiteit de perenpluk bij de familie van Vulpen in Wijk en Aalburg. Het was ook dit jaar een memorabele aangelegenheid, met mooi zonnig herfstweer, interessante ontmoetingen en lekker eten. Een deel van de opbrengst van de perenpluk is gegaan naar Stichting Diwa. We willen de familie van Vulpen ook dit jaar weer hartelijk hiervoor bedanken!

Jan Dirk Schouten, secretaris Stichting Diwa