Noodhulp voor Pakistan

Het corona-virus beïnvloedt het leven van mensen wereldwijd. Ook in Pakistan is er een lock down in het hele land om zo de verspreiding van het virus tegen te gaan. Sinds twee weken zijn de mensen thuis. Scholen, kantoren, winkeltjes en werk voor dagwerkers zijn gesloten. Alleen supermarkten, groentewinkels en apotheken zijn open waar mensen eten kunnen kopen.

Vooral voor de arme mensen is deze crisis ingrijpend, omdat ze niet kunnen werken en dus ook geen inkomen hebben. Hierdoor hebben ze geen middelen meer om zichzelf te voorzien van de meest essentiële levensmiddelen en dreigt er honger. De overheid wil een programma starten voor noodhulp voor de armsten, maar tot nu toe is er nog niet veel gebeurd. Er zijn wel initiatieven van kerken en andere hulpinstanties om deze mensen te helpen, maar het is nog niet genoeg.

Stichting Diwa heeft het initiatief genomen om voor voedselrantsoenen te zorgen voor arme Christelijke families. De lokale Kings Way Church helpt bij de implementatie van dit programma.

We hebben survival pakketten samengesteld voor 60 families in Francisabad en omgeving. Een gemiddelde familie in Pakistan bestaat uit 6 mensen. We zorgen voor overlevingspakketten voor twee weken. Een pakket bevat bloem, olie, linzen, suiker, thee en zeep. De kosten voor één pakket zijn 13 euro per familie.

Onze teams gaan binnenkort van deur tot deur om bij de families thuis de pakketten te bezorgen. Ook voorzien we de mensen dan van informatie over preventieve maatregelen tegen het corona virus.

Ondersteun ons initiatief om één of meer families in Pakistan te voeden en ze te helpen om deze moeilijke periode te overleven.

Dit kunt u doen door bij te dragen op het account van Diwa: NL79 RABO 0157 078 493, onder vermelding van Noodhulp Pakistan.

met vriendelijke groet,
Jan Dirk Schouten