Doneer een laptop

Voor onze computercursussen zoeken we nieuwe gebruikte laptops!

Kunt u ons helpen?

Sinds 2020 biedt Stichting Diwa laagdrempelige computercursussen aan voor jongvolwassenen in Francisabad, Pakistan. We zijn begonnen met 15 opgeknapte laptops. Deze worden inmiddels te oud, ze werken niet meer goed en vergen veel onderhoud. Daarom zijn we nu op zoek naar nieuwe gebruikte laptops die nog goed te gebruiken zijn voor de cursussen.

Voor wie zijn de cursussen?

Onze doelgroep zijn jonge mannen en vrouwen uit de arme, overwegend Christelijike bevolking van Francisabad en omstreken, die een schooldiploma hebben en geen baan hebben of werken, maar wel hun computervaardigheden willen verbeteren.

Wat leren de studenten en wat is de impact?

Studenten maken in vier maanden kennis met de computer en leren werken met Microsoft Office (Word, Excel en Powerpoint), veilig gebruik van internet & e-mail, Adobe Photo Shop en Inpage (Urdu type-software).

De impact van de computercursus is groot, omdat ook in Pakistan bij steeds meer banen computerkennis noodzakelijk is. Door de computercursussen kunnen studenten ervaring opdoen met computers en zo een baan vinden. Lees de persoonlijke verhalen in onze nieuwsbrief van december vorig jaar.

Wat is het doel van de actie?

Graag willen we minimaal 30 laptops verzamelen voor het geven van de cursussen. Hiermee kunnen we cursussen geven aan grotere groepen en kunnen alle studenten tegelijkertijd gebruik maken van een eigen laptop tijdens de cursus.

Stichting Diwa heeft ook een studiesponsorprogramma waarbij Christelijke studenten worden ondersteund in het volgen van een opleiding. Lees hierover meer in onze nieuwsbrieven. Als er meer dan 30 laptops worden opgehaald, zullen deze extra laptops waar nodig worden gedoneerd aan studenten van het studiesponsorprogramma.

DONEER EEN LAPTOP!

U kunt ons helpen door uw gebruikte laptops te doneren! Deze laptops moeten nog wel goed te gebruiken zijn voor een tweede leven in Pakistan.

Dit zijn de minimale specificaties:

• beeldscherm: tussen de 13” en 17”, Full HD

• werkgeheugen: minimaal 4 GB RAM werkgeheugen

• harde schijf: minimaal 500 GB

• processor: Intel Core i5 processor of hoger (of vergelijkbaar) vanaf 3e generatie

• minimaal twee vrije USB 2 (of hoger) poorten

• touchpad

• accu geschikt voor minimaal 3 uur werken zonder netvoeding

Een team van Pakistaanse studenten en oud studenten zal onder leiding van een deskundige begeleider de laptops formateren en opnieuw inrichten, waarna ze klaar zijn voor een tweede leven als lescomputer in Pakistan.

Heeft u oude laptops die we mogen gebruiken? Laat het ons weten!

We zoeken ook nog mensen die ons kunnen helpen bij het beoordelen van de laptops in Nederland, het inpakken en verschepen naar Pakistan. Onze kennis van computers is helaas beperkt, dus deskundige hulp hier in Nederland is van harte welkom!

met hartelijke groeten,
namens het computerteam Pakistan,
Jan Dirk Schouten

stichting DIWA
Arsenaal 14
4207 EM Gorinchem
info@stichtingdiwa.nl
website: www.stichtingdiwa.nl

U kunt ook bijdragen aan de kosten van het inpakken en verzenden

van de laptops naar Pakistan.

Scan dan deze QR-code,

of klik op Link betaalopdracht

of doneer op rekening NL79 RABO 0157 0784 93, ten name van Stichting Diwa.

Stichting Diwa heeft een ANBI-status. Uw giften zijn dus aftrekbaar voor de belastingen.

زبانیں