Nood-Voedselhulp-Programma Pakistan, update 7 april 2020

Afgelopen weekend van Palmpasen hebben we voedselpakketten bezorgd bij 67 behoeftige families in Francisabad. Het verzamelen, inpakken en de distributie was veel werk, maar ons Diwa-team en de jeugd van de Kings Way Church hebben samen hard gewerkt en de klus geklaard.

We hebben ontroerende verhalen gehoord van wat er gebeurde tijdens de distributie van de voedselpakketten. Eén Diwa-lid vertelde: ‘Toen we de huizen bezochten met de voedselpakketten waren er veel mensen die hun handen ophieven en God dankten voor de hulp die naar hen toe kwam. Ze vertelden dat ze geen voedsel meer hadden en al enkele dagen niets meer gegeten hadden.’

Tijdens deze eerste distributie was het een uitdaging voor het team hoe om te gaan met de mensen die niet op de lijst stonden.

Op dit moment is ons team druk bezig met de registratie van nieuwe families die ook hulp behoeven.

Voor Pasen willen we 200 pakketten distribueren voor behoeftige families in Francisabad en 50 pakketten voor families in Rasuul Pura, een Christelijke wijk in Gujranwala. Deze keer helpen we ook enkele moslimfamilies die in dezelfde gebieden wonen.

We hebben ook contact gehad met mensen die in grote industriële fabrieken werken. Deze fabrieken zijn op dit moment ook dicht, maar gelukkig komen de fabriekseigenaren hun werknemers tegemoet en voorzien ze ze van voedsel en wat geld voor hun dagelijkse behoeften.

Stichting Diwa richt zich op mensen met dagloonarbeid zoals straatventers, arbeiders in baksteenfabrieken en dienstmeisjes die geen inkomen meer hebben.

De huidige situatie is niet rooskleurig en we hebben geen idee hoelang dit nog zal duren. Stichting Diwa wil deze missie graag vervullen zolang het nodig is.

We waarderen uw betrokkenheid en bijdrage om deze missie te vervullen.