Wie zijn we?

Stichting Diwa is een Nederlandse stichting, opgericht door mensen met een Nederlandse en Pakistaanse Christelijke achtergrond. Diwa bestaat voor 100% uit vrijwilligers en werkt samen met lokale partnerorganisaties in Pakistan. Diwa heeft een missie om kansarme mensen in Pakistan te helpen als een teken van Christelijke compassie en rechtvaardigheid. Diwa streeft naar een harmonieuze samenleving waar iedereen kan lezen en schrijven en waar iedereen gelijke kansen heeft op werk en ontwikkeling. Het bestuur van Stichting Diwa bestaat uit 3 leden:

voorzitter: drs. Karin Kreijkes

Karin heeft ruime tijd gewerkt bij een ontwikkelingsorganisatie, als programma-manager. Door haar vele reizen als ontwikkelingswerker en als leider van groepsreizen, kwam ze in contact met vele culturen en tradities. Op dit moment werkt ze als lerarenopleider economie op de Hogeschool Rotterdam.

secretaris en penningmeester: ir. Jan Dirk Schouten

Jan Dirk is architect en is verschillende malen in Pakistan geweest, Daar had hij de mogelijkheid Pakistaanse mensen te ontmoeten en hun alledaagse leven te ervaren en van dichtbij mee te maken.

programma manager: drs. Shahlla Gill

Shahlla komt uit Pakistan en woont nu in Nederland. Na haar opleiding bedrijfskunde in Islamabad heeft ze enviromental management gestudeerd in Rotterdam en Wageningen. In Pakistan werkte ze bij verschillende ontwikkelingsorganisaties aan de planning en implementatie van verschillende ontwikkelingsprojecten.

webmaster: drs. Jos Smeets

Jos is de maker en beheerder van de website van DIWA. Jos werkte bij Elsevier Science en is nu zelfstandig webdesigner, en ontwikkelaar/eigenaar van een muzieksite met een overzicht van oude en hedendaagse componisten, https://musicalics.com. Ook geeft hij pianoles. Hij heeft veel gereisd naar o.a. Pakistan, Nepal en India en daar ook verschillende ontwikkelingsprojecten bezocht.