Nieuwjaarsgroet, januari 2022

Ondanks de verschillende lock downs in 2021 in Pakistan, hebben de verschillende trainingactiviteiten van Stichting Diwa doorgang kunnen hebben. Er werd lesgegeven in kleine groepjes.

Daarnaast hebben we enkele gezinnen geholpen om deze moeilijke coronatijd door te komen. Stichting Diwa heeft ook geholpen bij de voorlichting onder de lokale bevolking met betrekking tot het nut van vaccineren. Het gebouw van Stichting Diwa is gebruikt als vaccinatiepost door de lokale overheid.

Dit laatste half jaar heeft ook het kindsponsorprogramma zich verder ontwikkeld. Stichting Diwa steunt kinderen en jong volwassenen in een moeilijke financiële situatie in het volgen van een (vervolg)studie. De ouders en de studenten wordt wel commitment gevraagd de studie tot het einde toe te volgen. Bij het afbreken van de studie zonder bijzondere reden moeten de gemaakte kosten aan Diwa worden terugbetaald.

Stichting Diwa startte begin dit jaar een bewustwordingscampagne in Francisabad over de relatie tussen huishoudelijk afval en het milieu. De interesse in de omgeving was groot. Stichting Diwa Pakistan werden door verschillende kerken in de buurt uitgenodigd een presentatie te komen houden. We hebben Clean Pakistan Club opgericht, een zogenaamde ‘self help group’ met ongeveer 70 leden. Het zijn mensen die samen een oogje in het zeil houden als het gaat om vervuiling van de omgeving en mensen motiveren om hun omgeving schoon te houden.

Als vervolg op onze eerste goed bezochte bijeenkomst hebben we nu ook een vervolgactiviteit gehad, CLEAN UP DAY. Met een groep mannen, vrouwen, jongens en meisjes hebben we enkele straten van Francisabad schoongemaakt.

En aan het einde van dit jaar was er een dagtrip naar Murree, een prachtige omgeving in de bergen van Pakistan voor het Pakistaanse Diwa team, onderwijzers en studenten. Het was een welkome afleiding uit de dagelijkse sleur en zorgen. Veel Diwa leden zagen de heuvels en de bergen van Pakistan voor het eerst en genoten van hun trip.

Ook dit jaar konden we ons werk doen, dankzij uw betrokkenheid. Hartelijk dank daarvoor!

Het komende jaar gaan we door met onze activiteiten en we hebben plannen het gebouw van Diwa uit te breiden. We houden u er graag van op de hoogte!

Wilt u bijdragen aan het werk van Diwa met een gift? Scan dan deze QR-code, of doneer op rekening NL79 RABO 0157078493, ten name van Stichting Diwa.

We wensen u een gelukkig en gezond nieuwjaar!
Jan Dirk Schouten